Bij een overdracht tussen echtgenoten, wettelijk samenwonenden of naar een kind, in het geval van een nieuwe kentekenplaat, dient er een administratieve keuring vóór inschrijving uitgevoerd te worden. Afspraak nodig?Voor een administratieve keuring voor inschrijving kan geen afspraak gemaakt worden. Welk keuringsstationDit kan in elk keuringsstation plaats vinden. U biedt zich aan, aan de kassa van een keuringsstation - naar keuze -, met de nodige documenten. Welke documenten worden uitgereiktDe koper van het voertuig maakt deze aanvraag tot inschrijving over aan zijn verzekeraar die het nodige doet om het voertuig in te schrijven via de DIV. |
(*) Kentekenbewijzen (inschrijvingsbewijzen) uitgereikt sinds 01/09/2013 bestaan uit 2 delen. Kentekenbewijzen uitgereikt vóór 01/09/2013 bestaan uit 1 deel. Tarief: zie tarievenlijst |
- Kies een keuringsstation
- Alle keuringsstations
- Provincie Antwerpen
- Provincie Limburg
- Provincie Vlaams-Brabant
- Vacatures
- Openingsuren
- Klantenenquete
- Druktebarometer
- Maak afspraak
- Periodieke keuring
- Tweedehandskeuring
- Herkeuring
- Specifieke keuringen
- Oldtimer - keuring voor inschrijving
- Oldtimer - periodieke keuring
- APK Keuring
- Invoerprocedure (validatie- en homologatieprocedure)
- Keuring na Ongeval (KNO)
- Keuring verlaging of opnieuw originele vering plaatsen
- Technische Dienst (laatste fase in meerfasengoedkeuring)
- Keuring LPG
- Keuring Trekhaak
- Keuring CNG / NGV
- Keuring CEMT
- Keuring ADR
- Bijgeplaatste retrofit roetfilter
- Betalingsfaciliteiten
- Tarieven
- Formulieren
- Veelgestelde vragen (FAQ)
- Nuttige Links
- Nieuws
- Login